Skip to main content
Solved

IMPRIMIR PAGINAS

  • 11 July 2024
  • 1 reply
  • 13 views

Existe alguma forma de imprimir simultaneamente no mesmo documento mais de uma pagina? atualmente tenho que imprimir uma pagina por vez e utilizar outra plataforma para unir os documentos.

Comments

Userlevel 2
Badge +2

Users Original Request translated from Portuguese to English:

Is there any way to print more than one page simultaneously on the same document? Currently I have to print one page at a time and use another platform to join the documents.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Olá @Malufa , Obrigado por entrar em contato com a Comunidade Lucid! Estamos felizes em ajudar! Observe que eu não falo português, mas terei prazer em continuar usando o Google Tradutor para ajudá-lo com suas preocupações. Por favor, deixe-me saber se isso se tornar um desafio. 

Em relação à sua pergunta, pode ser necessário ajustar o tamanho das páginas do seu documento. Ative o mosaico de páginas nas Configurações do documento para ver os limites de cada página individual na área de trabalho. A partir daí, você pode ajustar o tamanho dos blocos da página. Para obter mais informações, consulte nosso artigo Ajustar configurações de documentos e quadros.

Além disso, você pode baixar ou imprimir seu documento em várias páginas ativando o agrupamento de páginas nas Configurações do documento. Quando o ladrilho da página está ativado, os limites de cada página individual ficam visíveis na área de trabalho. Nas configurações do documento, você pode ajustar o tamanho dos blocos de página.

Depois que o ladrilho de página estiver ativado, escolha PDF como formato de arquivo ao exportar ou imprimir e selecione Dividir por ladrilhos de página nas configurações de exportação ou impressão. 

Revise nosso artigo Exportar e imprima um documento do Lucid na Central de Ajuda do Lucid para obter mais detalhes. 

Entre em contato conosco se tiver outras dúvidas ou preocupações. Obrigado!

 

----------------------- English Translation of Support Response -------------------------

Hello @Malufa, Thanks for reaching out in the Lucid Community! We are happy to help! Please note that I do not speak Portuguese, however, I am happy to continue to use Google Translate to support you with your concerns. Please let me know if this becomes a challenge. 

 

Regarding your question, you may need to adjust the size of the pages in your document. Toggle on page tiling in the Document Settings to see the boundaries of each individual page on the workspace. From there, you can adjust the size of the page tiles. For more information, check out our Adjust document and board settings article.

 

Additionally, you can download or print your document on multiple pages by enabling page tiling in the Document Settings. When page tiling is toggled on, the boundaries of each individual page become visible on the workspace. From the Document Settings you can adjust the size of the page tiles.

Once page tiling is enabled, choose PDF as the file format when exporting or printing, and select Divide by Page Tiles in the export or print settings. 

 

Please review our Export and print a Lucid document article from the Lucid Help Center for more details. 

 

Please let me know if you have any additional questions or concerns. Thank you!

 

Reply